سوء استفاده و کلاهبرداری بعضی افراد سودجو از قضیه پناهندگان شمال عراق
ما پناهندگان ایران(موسوم به شمال عراقیها) مدت ۵سال است در ترکیه هستیم و همه این پناهندگان از طرف یوـان کارت قبولی دریافت کرده اند. اما بدلیل مسایل سیاسی یوـان و دولت ترکیه بر سر راه این جمع برای رفتن به کشور ثالث مانع تراشی میکنند. این پناهندگان بخاطر اینکه مدت زیادی است در ترکیه نگه داشته شده اند برای نجات خود از این جهنم به هر کس و هرجایی پناه برده اند. اما متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار از این نیت پاک پناهندگان سوءاستفاده کرده و از آنها فتوکپی کارت قبولی را خواستار شده بودند گویا تا بتوانند در ژنو و جاهای دیگر از این افراد حمایت کنند، اما برعکس بجای حمایت کلاهبرداری مالی کلانی از قضیه شمال عراق کرده اند. برای نمونه ، بنیاد نوروز و ....
اما اینبار در میان این جمع کسی به اسم آزاد صلواتی از این وضعیت پناهندگان سوءاستفاده کرده است. در اوایل خود را بصورت انتسابی بعنوان کمیته پناهندگان به احزاب و سازمانهای دیگر معرفی کرده بود ، برای اینکه بتواند اعتبار بیشتری برای خود کسب نماید ۶نفر دیگر را به کمیته اضافه کرده و از حسن نیت آنها هم سوءاستفاده کرده و بدون اطلاع پناهندگان شمال عراق شماره حساب بانکی برای سرازیر کردن کمکهای مالی ارائه داده بود.
امکان دارد از این کلاهبرداری موذیانه در این مدت از طرف انسانهای آزادیخواه و بشر دوست به این شماره حساب بانکی شخصی، بعنوان کمک به این پناهندگان شمال عراقی مبالغی واریز شده باشد و در همین موقعیت استعفای خود را از کمیته اعلام میدارد، درحالیکه هنوزاین شماره حساب باز است و امکان دارد هر لحظه مبالغی به این حساب شخصی  واریز شود، و از این طرف قضیه، همانند سدی در مقابل حرکات اعترضی پناهندگان مانع تراشی میکند و هر روز از طرف پلیس شایعاتی که هیچ اصل واساسی ندارد و برای کنترل حرکات اعتراضی است از طریق این شخص پخش میشود.
  چند چیز برای ما پناهندگان جای سوال است:
  ۱ـ تا ۲ماه قبل شخص مزبور(آزاد صلواتی) پناهندگان را برای حرکات اعتراضی سازماندهی میکرد و به تمام شهرهای ترکیه سفر میکرد، این هزینه سنگین را از چه منبعی و به اجازه چه کسی دریافت کرده است؟ در حالیکه هیچکدام از ما پناهندگان به دلیل نامساعد بودن وضعیت مالیمان با وجود کار کردن نتوانسته ایم نیازهای روزمره امان را تامین نمائیم تا چه رسد به سفر کردن به اکثر شهرهای ترکیه!
  ۲ـ تا دیروز تقاضای ارسال کارت قبولی برای تعدادی از سازمانها و اشخاص مینمود اما امروز چه روی داده و چه مشکلی از ایشان حل شده است که از کمیته استعفا میدهد و پناهندگان را از حرکات اعتراضی نهی میکند؟؟
  ما پناهندگان رسما اعلام میداریم که آزاد صلواتی و امثال ایشان نمایندگان واقعی ما نیستند و میخواهند به قیمت زندگی ما و پا گذاشتن بر سر بچه های معصومی که هنوز شناسنامه ای ندارند و سالهاست از داشتن زندگی ساده و حقوق اولیه انسانی محروم میباشند، برای پیشبرد اهداف شخصی خود استفاده نمایند.
  از شما احزاب، سازمانها، انسانهای آزادیخواه و بشر دوست انتظار هیچگونه کمک مالی را نداریم، چونکه باعث کلاهبرداری افراد سودجو از این مسئله میشود. ما به حمایت و پشتیبانی سیاسی شما احزاب، سازمانها و انسانهای آزادیخواه و بشردوست نیازمندیم و بس!

  پناهندگان شمال عراق

1
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد